24 kwi 2014

Jak to jest z tym obcinaniem włosów... Wolno czy nie?

Wiele z Was z pewnością słyszała o tym, że dziecku do pierwszych urodzin nie powinno się obcinać włosów. Jednak tak naprawdę nie wiem dlaczego. Nikt nie potrafi nam na to pytanie racjonalnie odpowiedzieć.

Słyszałam już różne teorie na ten temat:

  • włosy nie będą chciały rosnać
  • dziecko będzie głupsze
  • dziecko będzie miało problemy ze słuchem
  • przy kręconych włosach że przestaną się kręcić
  • dziecko długo nie będzie mówić


Ja swojej córci obcinałam końcówki przed pierwszymi urodzinami bo włosy jej wchodziły w oczy. Nie chciałam jej żadnych spineczek wpinać czy kucyków robić. Bałam się że weźmie taką gumkę do buzi i dopiero będzie tragedia.

A co Wy na ten temat myślicie?


10 komentarzy:

  1. Nasza Olcia miała włoski przycinane od kiedy zaczęły wchodzić w oczka. Nie uważam by to w jakikolwiek sposób szkodziło. Łobuziara ma teraz śliczne kasztanowe, mocne loki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że mojej Domi też zostaną loki bo ślicznie w nich wygląda

      Usuń
  2. Myślę, że to nie ma znaczenia. Choć mnie zaś denerwuje innych gadanie właśnie, żebym obcięła mojej córce włosy to będzie miała gęstsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja córci grzyweczkę spinam spineczką. Nie chce jej na razie jej podcinać, bo śliczne włoski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie ściąga spinki z głowy i nie bierze do buzi?

      Usuń
  4. Mojemu synkowi praktycznie po czasie wyszły wszystkie włoski a część sie wytarła (oczywiście odrosły) została tylko taka burza cieniutkich długich włosów na czubku głowy i strasznie odstają, elektryzują się i stroszą... chciałabym je ostrzyc ale nie wiem sama czy powinnam... Aron ma dopiero 5 miesięcy - nie wyobrażam sobie czekać do pierwszych urodzin... kucyk u chłopaka nie jest mile widziany w moim odczuciu ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakiej długości ma włosy ale jeśli przeszkadza mu to w życiu, opadają mu włosy na oczy to bym podciela

      Usuń
  5. ja nawet nie pamiętam, czy obcinałam włosy przed czy po urodzinach chłopaków... ale na pewno bym nie patrzyła na przesądy tylko na konieczność :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bujdy na resorach, dziecku można przycinać włoski, ale trzeba pamiętać, że są delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ważam,że te przesądy są za przeproszeniem z dupska wyjęte.
    Ciągle słysze od teściowej ,że nie obcinać do roczku kategorycznie i absolutnie.
    To co ? włosy mają wchodzić w oczy mojemu dziecku ,bo sobie baby stare ubzdurały fanaberie ?

    OdpowiedzUsuń

SZABLON WYKONANY PRZEZ PANNAZWYCZAJNA