15 kwi 2014

Ekologiczne pranie jest możliwe

Wczoraj nie pisałam ale miałam mnóstwo pracy. Wspominałam o tym na FB.
Dziś również nie będzie recenzji ale coś, co myślę że jest przydatne każdej kobiecie, a zwłaszcza matce.



Jak wiadomo skóra dziecka jest niezwykle wrażliwa. Są dzieci o skórze skłonnej do podrażnień, suchej, atopowej albo alergicznej. Często też bywa tak w przypadku osób dorosłych. W takich sytuacjach trzeba uważać na to, w czym pierzemy ubrania, ile razy są płukane i czy są prasowane.

Na rynku dostępnych jest wiele płynów i proszków hipoalergicznych. Mają one trochę inny skład niż tradycyjne środki piorące. W dużej mierze są pozbawione barwników i substancji zapachowy.
Łatwiej też wypłukują się z tkaniny.

Niestety nie zawsze to wystarcza. 
Ja przetestowałam orzechy piorące.




Pierwsze na co zwróciłam uwagę to cena: około 30 zł za kg który starcza na dużo, dużo dłużej niż proszek. 
( około 200 prań )
Pranie jest skuteczne nawet w niskich temperaturach.
Orzechy wrzuca się do woreczka dzięki czemu nie trzeba ich później zbierać z pralki.
Mają wiele zastosowań - jako środek do czyszczenia, mydło itp

Kolejny środek piorący to Kule Piorące
Jest to niewielki zbiornik wypełniony małymi kuleczkami. 
Są bezzapachowe i nie zawierają substancji alergicznych. 
Jeden wkład kuli wystarcza na około 30 prań.
Koszt około 45 zł


A może znacie inne sposoby na ekologiczne pranie którymi chcecie się podzielić?
Czekam na pomysły w komentarzach :)



1 komentarz:

SZABLON WYKONANY PRZEZ PANNAZWYCZAJNA